Ramavtalsinformation

Skriv ut Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Relaterade länkar

Klient - Datorer, Surfplattor/Läsplattor, Bildskärmar och Tunna klienter

Läs mer här.

Dokumenthantering 2012

Läs mer här.

AV-produkter med tillhörande tjänster

Läs mer här.

Här hittar du information om de ramavtal vi har och vad vi kan hjälpa dig inom offentlig sektor med. Vi hoppas på förtroendet att få vara er leverantör inom ramavtalet!

Statens Inköpscentral vid Kammarkollegiet (SIC)

Kammarkollegiet_sigillUppdraget SIC har består av att upphandla och förvalta ramavtal för statliga myndigheter för varor och tjänster som upphandlas ofta, i stor omfattning eller som uppgår till stora värden.

Inom området IT och telekommunikation kan även kommuner och landsting kan ansluta sig till ramavtalen. Där verkar man för att bästa möjliga villkor skapas för användning av informationsteknik inom hela den offentliga sektorn.

Till nedanstående avtal där Ricoh Sverige är leverantör är ett stort antal kommuner anslutna. Följ gärna länkarna nedan för att se om just din kommun är ansluten.

Ricoh Sveriges ramavtal med Kammarkollegiet: 
- Dokumenthantering 2012 (Pdf)
- Klient - Datorer, Surfplattor/Läsplattor, Bildskärmar och Tunna klienter (Pdf)
- AV-produkter (Pdf)

Överst på sidan

SKL Kommentus Inköpscentral (SKI)

SKI samordnar upphandlingar åt i huvudsak kommuner, landsting och regioner. Ett av huvudområdena är varor och tjänster inom IT.

Till nedanstående avtal där Ricoh Sverige är leverantör är ett stort antal kommuner anslutna. Följ gärna länkarna nedan för att se om just din kommun är ansluten.

Ricoh Sveriges ramavtal med SKI:

Överst på sidan

Om oss

Lokal närvaro
Med vår rikstäckande organisation har vi unika möjligheter att möta era specifika behov inom ramen för avtalen. Vi har kompetenta kundansvariga och tekniker till ert förfogande på alla våra kontor över hela Sverige. Centralt finns logistik, konfigurationsavdelning samt HelpDesk. Därför har vi unika möjligheter att möta era specifika behov inom ramen för avtalen.

Utbildning och certifiering ger trygghet
Våra kundansvariga och tekniker har genom vårt nära samarbete med andra ledande hård- och mjukvarutillverkare den utbildning som gör att du som kund kan vara säker på att vår personal har rätt kompetens.

Service och support utöver det vanliga
Förutsättningarna för ett effektivt användande är att du snabbt kan få hjälp och service om du behöver det. Därför har vi en extremt stark serviceorganisation med ca 270 egna IT-tekniker. Varje ärende hanteras enligt ITIL-metodiken och vår First-, Second och Third Line Support ger en snabb bedömning av vilka åtgärder som ska sättas in i varje enskilt fall.

Överst på sidan

Kontakta oss

Avtalsansvarig - Klient samt IT-produkter MM10
Patrik Deshayes, BID Manager, Large Account Group 
Direkt: 08-621 90 77
Mobil: 072-512 87 51

Avtalsansvarig - Dokumenthantering 2012 samt Skrivare och kopiatorer 2010 
Dan Sundén, Senior Sales Manager, Large Account Group 
Direkt: 08-621 91 10 
Mobil: 070-789 80 45 

Avtalsansvarig - AV-produkter
Peter Narving, BID manager, Large Account Group 
Direkt: 019-27 50 16
Mobil: 072-571 04 78
E-post: av.ramavtal@ricoh.se

Ricoh Sverige AB
Box 1536
Röntgenvägen 3
171 29 Solna

Telefon: 08-734 33 00 (HK)
Fax: 08-734 33 11 (HK)
Hemsida: www.ricoh.se (Webshop finns)

Överst på sidan